10/5/09

Maria, una candidata de refundació


El perquè he decidit presentar-me com a candidata a les eleccions europees.

Degut a la meva formació acadèmica i professional, m’he vist envoltada d’un ambient internacional i molt especialment europeista. He estudiat i viscut els mecanismes i vies de participació que tenim els europeus per decidir quines línies polítiques es prenen a casa nostra, i l’importància d’aquestes decisions preses al parlament europeu, que encara que ens quedi molt llunyà influencia directament al nostre dia a dia, amb clars exemples com el pla Bolònya o la proposta de la jornada laboral de 65 hores.

Quan em van plantejar l’oportunitat de ser candidata a les eleccions hem va semblar una bona ocasió per visualitzar tota la feina amb la que estic compromesa: el foment de la cultura per la Pau, el treball de denuncia de la situació amb Palestina i Afganistan, o la lluita per la eradicació de la violència de gènere.

La reflexió va anar més enllà de tot això, ja que vaig ser una de les agredides el 18 de març, en les càrregues policials dels mossos contra els estudiants. Aquest fet, que es pot veure com anecdòtic simbolitza d’una banda el compromís amb el moviment estudiantil i d’altra banda el rebuig i la condemna a aquest tipus d’accions, responsabilitzant directament als dirigents polítics pertinents.

M’agradaria representar a la joventut d’esquerres, desenganyada amb les polítiques actuals, que vol un canvi, un gir a l’esquerra com a solució a la crisis actual.

Maria Vilà Miras

Candidata suplent a les eleccions al Parlament Europeu, 07 de juny del 2009

No hay comentarios:

Publicar un comentario